In urma numeroaselor intrebari despre album si despre un eventual turneu de promovare, vrem sa va spunem ca in ceea ce priveste albumul, suntem pe ultima suta de metri.
Acest album, asteptat cu atata nerabdare chiar si de noi 🙂 se va numi “Sens Unic” si speram sa fie o surpriza placuta pentru acest sfarsit de an “CRIZAt “
Orice alte informatii despre el la vremea potrivita!
Am dezvaluit numele albumului in avanpremiera din deosebita consideratie si respect fata de voi prietenii nostrii, cei care ne citesc posturile dar mai ales ne asculta muzica!
Am decis sa schimbam multe in modul nostru de functionare si organizare ca band si de aceea indraznim sa va cerem sprijinul pentru promovarea acestui album si implicit a unui turneu!
Avem nevoie de “idioti” :), oameni cu idei care sa ne sfatuiasca si sa ne explice cum putem sa facem ca muzica de pe acest nou album sa ajunga in cat mai multe case si sa fie ascultat de cat mai multe urechi!
Daca vorbim de turneu, el se poate face fie avand sprijin financiar din partea unui sponsor (sau mai multi) fie vanzand bilete care sa asigure sumele necesare cheltuielilor de productie!
Ce ziceti, o facem?
Timpul e foarte scurt, va fi si campanie, ce ziceti merita?
Cineva a spus ca unde-s multi puterea creste!
Hai sa fim multi!!! 🙂
Sugestii si reclamatii la adresa binecunoscuta: Blogul Proconsul!
Fiti binecuvantati!
Prezent! De cand asteptam sa dati startul 🙂 Daca e sa fie sponsori, cu atat mai bine. Doar ca pestii mari sunt la Bucuresti. In schimb, in ce priveste promovarea: articole de prezentare cat de multe si peste tot (presa scrisa, portaluri, blogguri – in ce ne priveste, radio-tv), mailuri peste tot in presa, organizat, unitar, de la voi cu aprobare. Daca avem de unde, flyere imprastiate prin tzara. Iar pe site-ul Proconsul un concurs atractiv, ori pentru a castiga cd-uri, ori un fel de tombola cu ajutorul codurilor de bare de pe coperta cd-ului cumparat. Premiul? Decideti voi ce poate fi de interes pentru prieteni: un concert, un pachet promo cu tricou, afis cu autografe, ceva personalizat. Asa, rapid, cam asta ar fi. Daca mai am vreo idee, scriu. Sa aveti o zi faina si… haideti la Oradea!!!
Ciao! Cateva sugestii si idei. Voi incerca sa fiu scurt. Nu stiu cat de viabile sunt acestea (depind de multi factori: buget, resurse, pr, comunicare).
As imparti cumva evenimentul in 2 parti: momentul lansare si momentul promovare (se intrepatrund, e adevarat, dar cred ca rezultatele pe termen mediu-lung- adica constanta, sunt foarte importante). Pentru a putea derula intreaga campanie, trebuie gasit si precizat (pe toate canalele de promovare) prin asocierea din start, un/mai multi sponsori si/sau parteneri media (indraznesc sa sugerez Cosmote- in baza unei colaborari mai vechi- stiti voi mai bine lucrurile astea, sunt convins, nu vreau sa plictisesc).
Lansare (promovarea lansarii)
-comunicat de presa: Proconsul lanseaza ultimul album…, urmat de invitatii la cat mai multe radiouri, tv-uri, presa scrisa la lansare;
-cu ceva timp inainte, o campanie de “teasing” cat mai agresiva pe cat mai multe posturi radio (alegeti 1-2 single-uri- Sunt al Tau poate fi cu siguranta unul dintre ele- de pe noul album, stiti voi mai bine ce piese sa alegeti), care date cat mai des posibil pe radio, cu un scurt anunt de genul “face parte de pe utlimul album ce va iesi pe piata in curand);
-la lansare: asocierea prin invitatia unui/unei/unor vedete (Mihaela Radulescu ar fi o solutie, Berti Barbera)
-canalele web/mail/blog-uri/portaluri: campanie agresiva (asa cum spunea si camitza, aici putem si noi contribui substantial, cu acordul si, foarte important, cu un acelasi mesaj unitar pregatit de catre voi);
-concert de lansare: trebuie sa existe, ramane (functie de buget) sa vedeti daca e vorba de o varianta “restransa” (gen magazinul Muzica, club) sau varianta “large” (concert open-air- grad de risc vremea, sau sala mare)
-materiale promovare la lansare (tricouri, cani, etc personalizate);
-un concurs (sau ceva de genul asta: trebui sa creati un avantaj competitiv, ceva care sa diferentieze lansarea voastra fata de oricare alta lansare)- poate un gen de karaoke sau 1-2 fani locali care sa cante impreuna cu voi, premiul constand in primirea cd-ului si acces gratuit la toate concertele din 2010?!
Promovare
-turneu- mult de discutat, depinde foarte mult de buget si oportunitati; trebuie gasiti sponsori sau parteneri media inclusiv locali; trebuie accesate primarii de orase in care se pot organiza concerte
-promo local (afise, flyere, anunturi radio locale, etc)- asa cum am spus, ne putem si noi implica;
-se poate pastra eventual ideea pe tot parcursul turneului de promovare (cea cu 1-2 fani care sa cante “Live alaturi de Proconsul”, cel care castiga primeste….), in fiecare locatie in parte; nu stiu daca e buna/viabila ideea cu acest gen de concurs, dar cred ca trebuie gasit acel element unitar, care sa se intample la fiecare concert, indiferent de oras (avantaj competitiv);
-vanzare cd-uri: cu ocazia concertelor, la lansare, iar pe termen mediu-lung, as sugera un contract numai de distributie cu o casa de productie (co-interesare financiara directa, fara productie album/drepturi de autor, reproducere si difuzare), cu clauza specifica de optiune de “surveillance” la cerere din partea voastra (iar tine de buget: cate unitati se vor produce vs. rentabilitate printr-un astfel de contract);
Nu de neluat in calcul, ar fi (aici e exclusiv dezbaterea si decizia voastra) ar fi promovarea, inca de la lansare, a ideei ca o cota parte din incasarile de pe bilete/cd-uri, s-ar putea dona catre fundatii (ecologie-mediu, copii, eradicare boli); acest lucru ar putea atrage/apropia mai multi oameni?!
Daca-mi mai vin oarece idei, revin. Selectati ce e bun/pe ce se poate construi si suflecati-va manecile. Suntem aici, stiti asta, nu?
Pe cat de curand se poate.
Nicky
da si eu ma gandeam la Cosmote.. voi stiti cu cine ati discutat aici de la inceput.. eu lucrez la Cosmote.. dar la dpt tehnic… la marketing nu stiu pe nimeni… dar daca va pot ajuta cu ceva.. cu mare drag…
Sunt prezent si eu.
Intr-adevar, e nevoie de o campanie buna de mediatizare pt album. Ati avea nevoie de un PR bun.
Desi ar trebui sa stiu cateva detalii despre album, am sa expun cateva idei.
Aveti nevoie de sponsori. Cosmote, ar fi unul tare si bun. Ati mai colaborat. Ca Proconsul ca sa-si mareasca imaginea, are nevoie neaparat de o asociere cu persoane publice influente, admirate de societatea noastra. Astfel incat propun: mediatizarea albumului in mass-media. Mai exact propun un turneu national, care sa cuprinda cat mai multe orase. Recomand asocierea in turneu cu C. Chiriac, (daca tot ati colaborat) si da, M. Radulescu. Pe cap de afis. Astfel incat, M. Radulescu ar putea prezenta inainte de fiecare concert un scurt making off de la inceputul carieriei pana in prezent. V-ar putea face intrarea pe scena. Efecte, sunete. Propun o coregrafie pt aproape fiecare piesala pt concert. Fiecare piesa inseamna o poveste. Aici recomand, prieteni care asculta Proconsul. Bineinteles, antrenati de un coregraf. Cei care asculta muzica voastra, pot avea un rol f.relevant in apropierea cu publicul. Un videoclip cu cativa prieteni. Eu nu-i mai numesc fani pe unii. Asa veti interactiona mai usor cu publicul.
Eu tot am propus cateva persoane de la noi sa mearga in turneu. Dar nu ma ascultati:-). Aici glumesc.
Ganditi-va cate persoane ar veni la concerte? pline ar fi salile. Aveti nevoie de imbold ca sa vindeti. Altfel nu veti reusi. Se va intampla ca la -10 povesti-. Odata ce exista asocierea, recomand IMPERIOS NECESAR sa dati un promo cu turneul pe Antena 1 si Pro Tv. Pe promo sa fie prezentat Bodo, Corina C si M. Radulescu cu indemn de chemare. Totodata, ipotetic. Daca Cosmote va fi sponsor, sa evidentiati un concurs cu castiguri de cartele telefonice, accesorii- tricouri. Plus voi, un set de albume. Fara cani, pixuri. Publicul trebuie stimulat ca sa vina la concert, sa cumpere albumul.
1. Sponsori
1. Asocierea cu artisti.
2. Promo pe 2-3 canale cotate.
3. Concursuri din partea sponsorilor si a voastra.
4. Un videoclip
5. Comunicate de presa peste tot.
6. Desfasurarea concertului intr-o sala de teatru. Nu afara.
7. Fluturasi de promovare
8. Coregrafie cu 3-4 persoane din prieteni.
Depinde si ce va doriti voi. Trebuie o strategie buna de marketing. Ce buget aveti, etc.
Eu v-as putea ajuta pe mai multe parti. Mai ales acum ca m-ati vazut in actiune. Coregrafie, participare la promo, prezentator in deschiderea concertelor.
Mediatizarea trebuie facuta cu minim 2 saptamani inainte de turneu si continua pe parcurs. Participari la emisiuni tv, radio.
Voi reveni cand imi mai vin idei.
Fara promotie online nu cred ca poate exista o campanie completa. Pentru acest segment va recomand sa colaborati cu cei de la http://www.standout.ro – condus de Ionut Oprea, http://clickio.ro – pt. ca multe dintre cele mai importante campanii online din .ro sunt strans legate de activitatea lor.
In plus, l-as invita pe Tudor Chirila la o cafea si l-as intreba de succesul campaniei Vama [investitie versus profit] prin care ei au vandut primul lor album in format mp3 – download legal platit prin SMS.
Proconsul, cum vi se par ideile noastre? Si la ce anume v-ati gandit si voi.
Ma gandesc la un “clip” de prezentare a noului album reprezentand un colaj cu cateva secunde din fiecare cantec de pe disc + poze de la concerte ( de fapt nu m-am gandit eu , s-au gandit altii 🙁 … ). In ceea ce priveste turneul de promovare cred ca varinta de luat in calcul e cea cu bilete , cu ceva promotionale la accesul in sala ( aici sponsorul poate avea un cuvant greu de spus ) si cu un punct de vanzare CD-uri ( inclusiv cele mai vechi care nu se mai gasesc ) . Concertele din tara pot fi deschise de formatii locale ( sponsorii locali sunt bineveniti ). Daca-mi mai vin idei , postez .
Legat de deschiderea concertelor de catre o formatie locala. Imi amintesc la turneul de lansare a albumului -10 povesti-. A cantat in fiecare oras o formatie locala si au fost f.putine persoane. La Cluj s-au vandut circa 50 de bilete.
Inca de cand ati postat numele albumului, sugestii, m-am gandit instantaneu la o asociere si sponsor precum Cosmote si/sau altii.
Referitor la formatia din deschidere…. cu siguranta pe SENS UNIC se potriveste NU PARCATI… :)) Prietenii stiu ce zic.. (pupici Adina, Nicky)!
Mai propuneti. Pentru ca saptamana viitoare se va lua o hotarare. Sa fie cat mai multe idei. Ar fi frumos sa insotim trupa in turneu. Putem face ceva frumos.
Mi-au placut foarte mult ideile lui Nicky si cred ca s-a gandit la aproape tot ce ar presupune promovarea si lansarea noului album.
Domane ajuta sa iasa ceva minunat. Noi o sa va sustinem si o sa va ajutam cat de mult putem.
Apropo de ideea de “Sens Unic”… Noi, 4motion, astfel o exprimam:
http://www.youtube.com/watch?v=rBG-urLdVRE
Haideti si in Botosani!!! [buna gluma, nu?:))] merg personal la dom’ primar Flutur daca e necesar…:d va asteptam cu drag [moldovenii sunt primitori:-)]